Jag är helt och totalt förälskad i nya boktipset.se. Hittade dit under förra veckan nu är jag fast! Sidan går ut på att man betygsätter de böcker man har läst och på så sätt skapar sig en ”bokhylla”. Utifrån den skapas tips på böcker jag troligtvis skulle gilla. I dagsläget har jag 115 lästa böcker i min bokhylla. Jag kan söka på vilken bok jag vill och då få se vilket betyg det är troligt att jag skulle ge den. Sidan har bara funnit uppe i några veckor, men redan är den otroligt populär. Kändisar som Fredrik Wikingsson, Camilla Läckberg, Ebba von Sydow, Stefan Holm, Paolo Roberto och Malou von Sivers är medlemmar på sidan.

Läste en recension av den nyutkomna Igelkotten elegans av Murial Barbery för några veckor sedan. Sökte på den på boktipset.se och där ser jag att det beräknade betyget för mig är 5.0. Så nu kommer den med ett paket från AdLibris i veckan : ) Jag fick också tips om att jag skulle ge Dorian Grays porträtt 4.9 i betyg så just nu lyssnar jag på den som ljudbok. Och betyget kommer definitivt att hamna därikring!

14:49