• Pocket/Inbunden – Pocket. Lätt att hålla och går att ha med sig överallt!
  • Tjock/Tunn – Gärna tjock, men vid sidan av kurslitteraturen kan det vara skönt med en tunnare. 
  • Översatt/Originalspråk – Har faktiskt inte funderat så mycket över det. Men självklart är det i originalspråket som det verkliga berättandet ligger.
  • Svenskt/Utländskt – Föredrar utländskt, men jag vet inte varför.
  • Lindgren/Lagerlöf – Lindgren!
  • Soffan/Sängen – Läser helst i min sköna fåtölj, eller i soffan.
  • Kväll/Dag – Kvällen, med tända ljus, filt och en kopp té. 
  • Deckare/Kärlek – Har aldrig gillat deckare, så jag föredrar nog kärlek, men inte för smörigt.
  • Fakta/Fiktion – Fiktion om det ska vara avkoppling, men jag gillar biografier. 
  • Lära/Njuta – Njuta, men det ena utesluter ju inte det andra.
  • Framsida/Baksida – Framsidan måste locka först och främst. 
  • Låna/Köpa – Köpa. Lånar nästan aldrig böcker. Tycker om att köpa böcker, öppna dem för första gången och att ha dem i min bokhylla. 
  • Läsa/Lyssna – Läsa, men ljudbok passar bra i bilen eller under promenaden.
  • Manlig/Kvinnlig – Spelar ingen roll. 
  • En åt gången/Flera på gång – En bok åt gången. Men ibland en ljudbok paralellt med en vanlig bok.
  • 15:03

