Denna veckan har bara sprungit förbi! Trots att F varit iväg i veckan har jag haft fullt upp hela tiden. Inatt somnade jag innan kl 23, vilket kanske har hänt 1 gång på 3 år eller något.

Flera nya läsare har frågat vad det är jag pluggar för något egentligen och det har jag nog inte nämnt. Jag pluggar personalvetenskap vid Högskolan Kristianstad. Där har jag valt att inrikta mig på psykologi med inriktning mot arbetslivet, vilket är ämnet jag ska skriva min C-uppsats i nu under hösten. I utbildningen ingår också en termin juridik (som jag läste i våras) och en termin ekonomi (som jag ska läsa till våren). Jag har precis påbörjat min 5:e termin av 7. Just nu är jag mitt uppe i terminens första moment som innehåller yrkesvägledning och hur personligheten påverkar valet av karriär.

Högskolan Kristianstad är en ganska liten högskola med runt 11 000 studenter. Grunden för vad som sedan skulle bli högskolan lades 1835 då lärarutbildningen startade. 1977 bildades sedan Högskolan Kristianstad i samband med den nya högskolereformen. Skolan huserar sedan 1995 i regementet P6 gamla lokaler.

Foto från www.hkr.se

14:44

