You are currently browsing the daily archive for tisdag, oktober 31, 2006.

Igår när jag låg sjuk kom F hem med en söt bok för att pigga upp mig. En söt rosa med ett hjärta på framsidan. Klart man mår bättre då 🙂 Precis lagom tills förra boken blev utläst köpte jag också Marian Keyes Å andra sidan. Ska passa på att läsa nu när jag har en veckas ledigt för ovanlighetens skull.

Idag har det varit mörkt ute hela dagen. Och nu har det börjat blåsa upp rejält. I morgon ska det till och med kunna bli snö säger de. SMHI har ju haft fel förr, men man vet ju aldrig. I så fall kan det bli lite problem med att ta sig någonstans, eftersom vinterdäcken inte kommit på ännu.

I eftermiddags var Linda och hälsade på. Vi fikade, pratade och planerade lite inför helgens Halloweenfirande. Ikväll kollade jag på TV3:s bröstcansergala som totalt lyckades samla in 36 miljoner kronor! Helt otroligt!

Läste också ut boken Gossip Girl ikväll, som kom som present med ett gammalt nummer av VeckoRevyn. Definitivt en slapp och lättläst bok, men inte en av de bättre jag läst.

Vad har du gjort idag? Städat, fikat med Linda och haft en lugn kväll
Vem hade du senast en seriös pratstund med? F
Brukar du svära mycket? Nej
Hur tidigt stiger du upp? Strax innan 8 om jag ska på föreläsning. Annars mellan 10 och 11.
Är det bra eller dåligt? 8 är för tidigt, men vid 11 har jag sovit bort halva dagen.
Vem/vilka vet mest om dig? F och mamma
Vad har du på dig just nu? Svart tröja och randiga pyjamasbyxor
Vad har du gjort ikväll? Läst lite och kollat på Bröstcanser-galan.
Hur många timmar sover du per natt? 6 h ungefär om jag ska upp i tid, men runt 9 h om jag är ledig
Vad har du för färg på ögonen? Bruna
Vad vill du ha för färg på ögonen? Jag är nöjd med mina bruna
Vad gör du nästa år? Pluggar tredje året på min utbildning.
Är du likgiltig? Nästan aldrig
Hur många par skor har du? Antagligen massor, men det är alldeles för få som blir använda
Vad lyssnar du på för musik nu? Goo Goo Dolls – Amigone

Sökmotorn Google byter utséende efter årstid. Idag, när Halloween firas i USA, har Google-loggan klätt ut sig lite spöklikt inför kvällens ”trick or treat”. Sött 🙂

Struntlillstrumpa är en liten prinsessa i en stor stad. Där bor hon i ett stort vackert slott tillsammans med sin prins. Efter flera många års slit har nu äntligen fått sin examen som personalvetare.

Just nu:
Jobbar lite

struntlillstrumpa@yahoo.se


Läser just nu:

Vita
Melania G Mazzucco

Arkiv

Kategorier

Mer av mig

oktober 2006
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031